נכתב על ידי: לימור שחר, סמנכ"לית משאבי אנוש ב-UCL | פורסם בתאריך: 18.10.2024
המלחמה בישראל מציבה אתגרים משמעותיים לכל עסק, אך עבורנו ב-UCL, הדגש על תחושת השייכות של העובדים, במיוחד בזמן שירות מילואים, הוא קריטי להצלחה הארגונית.
בשנה האחרונה, שירות המילואים שהוא חלק בלתי נפרד מהחיים בישראל, התעצם מאוד. זה חייב אותנו להסתגל ולמצוא גישה גמישה ואכפתית, כדי להמשיך לתפקד עסקית ולשמור על רווחת העובדים במקביל.
אנחנו מבינים שהעובדים והעובדות שלנו שיוצאים למילואים חווים אתגרים רבים – אישיים, משפחתיים ומקצועיים.
בזמן שהם ממלאים את תפקידם הצבאי, הם לא מפסיקים לדאוג למשפחה שנשארה בבית, למקומם בעבודה, ולשאלה האם התקן שלהם אצלנו יישמר.
כשהם חוזרים לעבודה אחרי שירות, הם נדרשים להסתגל מחדש אחרי התמודדות עם מצבי לחץ פיזיים ונפשיים.
אנחנו יודעים שהם זקוקים לתמיכה, הבנה ולתחושה ברורה שאנחנו עומדים מאחוריהם ומחכים לשובם.
גם למנהלים שלנו היה ברור שזה אתגר לא פשוט לשמר את ההמשכיות העסקית עם כוח אדם חסר.
היה חשוב לנו לשדר לכל העובדים – אלה שנשארו ואלה שגויסו – שאנחנו ממשיכים לתפקד ושההמשכיות העסקית חשובה לכולנו.
במהלך התקופה הזו, שמנו לעצמנו למטרה לשמור על קשר עם העובדים שלנו, גם כשהם רחוקים.
שלחנו שי לעובדים ולעובדות במילואים – מתנות קטנות שמשדרות אכפתיות ורצון לשמור על הקשר האישי.
בכל שבוע דאגנו לשלוח הודעת "שבת שלום" למגויסים מתוך התעניינות כנה במצבם. למי שהיה זמין, גם צילמנו את עמדות העבודה שלהם כדי להזכיר להם שמקומם שמור.
המסר שלנו היה ברור: אנחנו מחכים לכם בסבלנות ובזרועות פתוחות.
במקביל, המשכנו לגדול ולגייס עובדים חדשים. הבנו שמשרתות ומשרתי המילואים מהווים אחוז משמעותי מהמועמדים המתאימים, ולכן התאמנו את תהליך הגיוס. פרסמנו משרות בפלטפורמות כמו פייסבוק ולינקדאין כדי להגיע למועמדים נוספים שנמצאים במילואים. תגובה לפוסט מרגש של חנוך דאום בפייסבוק גם הביאה לנו מועמדים מצוינים, וגייסנו בעקבות זאת מספר מפתחים ומנתחי מערכות.
צוות הגיוס שלנו התגמש והתאים את שעות הראיונות לזמנים שהמועמדים היו זמינים, בין אם ב-7:00 בבוקר או ב-19:00 בערב.
גם הלקוחות שלנו היו שותפים מלאים והבינו את המציאות המורכבת. הם גילו סבלנות יוצאת דופן והיו מוכנים להמתין בתהליך למועמדים ומועמדות שהיו במילואים מתוך הבנה שתהליך הגיוס צריך להתאים גם למי שלא זמין מהיום להיום לראיון, או לחילופין לחכות עם תחילת עבודה קצת יותר זמן מהרגיל.
המסקנה שלנו היא שהבנה ותקשורת הן המפתח.
אני מאמינה שמתן תחושת ביטחון תעסוקתי ושמירה על קשר עם עובדים שנמצאים תקופה ארוכה במילואים קריטית וחשובה לעובד ולארגון, במיוחד בתקופות מורכבות כמו מלחמה.
אנחנו ב-UCL גאים להמשיך לגייס עובדים גם בתקופות מאתגרות ולהראות לעובדים שלנו שהם חלק ממשפחה – גם כשהם מרחוק. זו המחויבות שלנו, וזו הדרך שלנו להצליח יחד, גם בזמנים קשים.